Ste šele na začetku svoje poslovne poti? Morda imate zgolj dobro poslovno idejo? Morda celo že delujoč prototip? Morda ste pa že vstopili na to pot poslovnega ustvarjanja in naleteli na prve izzive?
V vseh teh primerih se je smiselno ustaviti in narediti poslovni načrt (v kolikor ste ga že, pa še enkrat osvežiti ključna področja). Vendar v začetku ne rabimo stotine popisanih strani poslovnih načrtov, kakršne zahtevajo banke, kadar razmišljajo, ali bi vam odobrile kredit. Za poslovni uspeh je dovolj, da poslovni načrt napišete na enem listu. Obstaja več načinov, kako se lotiti pisanja poslovnega načrta. En izmed najbolj poznanih je Lean Canvas (podrobnosti si lahko pogledaš na Katapult.si), ki zajema vsa ključna področja, ki jih morate poznati pri svojem poslu.
To so:
- problem (kaj je tisto, kar teži stranke ali družbo ali podjetje, pri čemer lahko pomagaš s svojim produktom ali storitvijo)
- rešitev (tvoj produkt ali storitev – kako pomaga rešiti prej omenjen problem)
- edinstvenost (verjetno je že mnogo takih produktov ali storitev na trgu – zakaj bi nekdo vzel prav tvoje)
- doprinos družbi (kaj je tisti večji namen, zakaj bi svet to rabil)
- prodaja (kako, kje boš to prodajal – preko spleta, trgovin, sam, z distributerjem …)
- stranke (za koga je ta produkt ali storitev idealna – če rečeš, da je to za vse, to ni dober odgovor).
- Prihodki (od česa boš zaslužil, koliko bo cena tvojega produkta ali storitve)
- Stroški (vsi stroški, povezani s tem, da lahko vodiš tako podjetje, razviješ produkt, narediš dobro promocijo …)
To so vprašanja, ki jim moraš vedeti kjerkoli, kadarkoli in morajo biti jasna prav vsakemu članu vaše poslovne ekipe.