Ali so influencerji novodobni poklic?

Influencerji so po slovensko vplivneži, to je beseda, ki pove, da gre za osebe, ki imajo velik vpliv na ljudi, ki jim sledijo. Influence marketing je dejansko sodobni način trženja vse več podjetij, ki so ugotovila, da socialni marketing ni več tako donosen, kot je bil. Influencerji so vedno zelo pristni ljudje, ki delajo, kar jim je všeč in se zelo dopadejo drugim ljudem, zato jih publika spremlja, jim sledi in to že od nekdaj.

Od kar obstaja človeštvo, so obstajali tudi vplivneži, ki so vplivali na množice ljudi, eni bolj, drugi pa neverjetno veliko. Iz zgodovine poznamo kar nekaj takih vplivnežev iz sveta politike, športa, vojskovanja, verskih skupnosti, idejnih vodij, izumiteljev in podobno.

V sodobnem času so influencerji nastali zelo spontano tako, da so nekateri posamezniki, ki so objavljali svoje bloge, fotografije in videje na družabnih omrežjih, sčasoma postali znani. Nenadoma so jim ljudje začeli slediti, sledilci so jih priporočili svojim prijateljem, prijatelji prijateljev so videli objave, ki so jim bile všeč in tako naprej se je mreža določenemu vplivnežu močno povečala. Eden najvplivnejših influencerjev današnjega časa je zagotovo ameriški predsednik Donald Trump. Sodobni vplivneži večinoma uporabljajo informacijsko tehnologijo kot osnovni medij.

Influencerji na spletu sprva niso imeli neke velike veljave, danes pa jih podjetja iščejo zaradi njihovega vpliva. Zakaj jim ljudje tako množično sledijo? Ker so taki, kot so. To pomeni, da se ne bojijo biti oni sami z  vsemi dobrimi lastnostmi in napakami vred, saj jih sploh ne skrivajo. So odkriti in pošteni. Imajo kaj pametnega za povedati, so na primer uspešni, dobri v nečem in to delijo z drugimi, so zanimivi, karizmatični in se z njimi lahko ljudje dejansko poistovetijo. Influencerji imajo hrbtenico povedati in pokazati resnico, po kateri danes vsi tako hlepimo in si želimo svobodo, kot jo imajo oni. So naši idoli.

Spomnite se, v vsaki družbi je zagotovo kdo, ki ima take lastnosti in malo izstopa, kajti povprečna množica ljudi je tako zdresirana, da je pohlevna, si ne upa iti iz naučene škatle in okvirjev, ker se boji posledic. Influencerji razbijajo te tabuje in množici dejansko kažejo pot, kako uspeti in biti srečen ter zadovoljen. Človeštvo jih je potrebovalo že od nekdaj in še danes je tako.

Ali obstajajo influencerji na slovenskem? Seveda jih imamo kar nekaj, nekateri so zelo znani v našem prostoru, drugi pa sploh ne poznamo, saj se v medijih ne pojavljajo s slovensko vsebino, ciljajo na svetovno populacijo, objavljajo v angleščini ali celo brez besedila in glasu, imajo pa zavidljivo število sledilcev.

Nekateri so se s tem začeli ukvarjati poklicno, kar pomeni, da imajo svoja podjetja in tržijo svojim sledilcem produkte ter storitve, saj jim ti zelo zaupajo in se hitreje odločijo za nakup, kot bi se drugače. Vplivneži imajo prihodke od storitev in produktov ter na primer od ogledov video posnetkov. Nekateri to počnejo iz plemenitih ciljev, kar jim po drugi strani spet življenje prinese kot prihodek, nagrade za njihovo delo so lahko zelo velike, pa oni nimajo nekih velikih ambicij služiti.

Influencerji v Sloveniji so vse pogostejši in nekateri tudi dobro živijo od tega. Gre pa za dolgoročen posel, veliko časa in truda je potrebno vložiti v to, da se pridobijo sledilci. Nekaterim to uspe spontano, drugim načrtno. Pri nas je eden najbolj vplivnih influencerjev Tomaž Gorec, podjetnik, fotograf in popotnik. Njegova posebnost je, da je iskren in ima vedno zanimivo ter poučno vsebino, ki jo deli z drugimi s svojih potovanj in raziskovanj.

Podobno